19 Eylül 2011 Pazartesi

Fright Night: Komşu Komşunun Kanına Muhtaçtır

"Vampir" kavramı bir alt kültür olarak hayatımıza öyle bir kazık çaktıki,yeni doğan çocuklara gerçekten vampir var desek inanacak haldeler.En kanlı ve acımasızlarından,form değiştirerek güneş ışığında gezinenlerine kadar her türünde çıktı,çıkmayada devam ediyor.İster inanın ister inanmayın bir vampir kültürü oluştuğu inkar edilemez bir gerçek. Fright Night, 80'lerin korku-komedi akımına kapılmış,türünün en eğlencelilerinden.Açıkçası bir arkadaşımın tavsiyesiyle izlemiştim ama izlerken,"ben bu filmi bir yerden hatırlıyorum" derken ülkemizde "Komşum Bir Vampir" adıyla çeşitli özel kanallarda yayınlandığını farkettim.O zamanlar yaşımdan da dolayı bir hayli korktuğum filmdi.Şimdi tekrar izlediğmde filmin korkuyla beraber komediyide ne kadar güzel harmanladığını farkettim.

Filme konusuna gelecek olursak, karşı eve taşınan komşusunun vampir olduğunu fark eden bir gencin,yaşadıkları anlatılıyor.Tipik korku filmlerinde olan cinselliğe düşkün genç,ve buna karşı olan kız arkadaşı(ileriki dönemlerde bu olgu değişsede 80lerde öyleydi),işi gırgırına vuran ve hiçbirşeye inanmayan arkadaşlar sürüsü bu filmdede mevcut.Lakin filmi diğer türdeşlerinden ayıranı komediyi nerde nasıl kullanması gerektiğini bilen yönetmen.En göze çarpan yerlerinden, en az dikkat edilen yerlerine kadar müthiş ayarlanmış tüm detaylar.Çocuğun her gece tvde Fright Night programını izlediği adamın, vampir kovalarken tuttuğu kazığın sivri ucunu kendine çevirerek koşması bu detaylardan biri.

Filmin bir diğer beğendiğim özelliğide vampir mitlerine sahip çıkması. Bilmiyorum belki bana takıntılı diyeceksiniz ama ben vampirleri saımsaktan korkan,güneşe çıkamayan,kalbine kazık sokunca ölen,haçtan ve kutsal sulardan korkan varlıklar olarak bildim hep.Yeni nesilin idolü olan "Twillight" filmlerindeki vampirleri bu bağlamda kabul edemiyorum.Bu yüzden,bu filmde dahil bu kurallara sahip çıkan filmleri bağrıma basasım geliyor.

Bütün bu saydığım nedenler bile,korku severler için izleme nedenleri olabilir.Heleki 80'li yılların mizahi unsurlarını teneffüs etmek isteyenlerin kaçırmaması gerekiyor.Bu sene remake versiyonu yapıldı.Türkiye'de hala vizyona girmediği için izleme şansımız olmadı ancak benim şahsen bir beklentim yok.Korku olarak bilemem ama komedi olarak bu filmin havasını yakalamalarına imkan yok.

           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...